Handelsbetingelser

 1. Vilkårene

 1.1 - Disse handelsbetingelser er gældende, når du som kunde bruger vores website www.zapbil.dk, der giver adgang til køb af vores biler. Handelsbetingelserne kan til enhver tid blive ændret, og du bedes derfor tjekke nærværende handelsbetingelser, når du køber en bil via www.zapbil.dk

 1.2 - Sørg for at læse vilkårene grundigt igennem, inden du køber din bil. Vi anbefaler, at du gemmer en kopi af vilkårene til senere brug.

 1.3 - Når du har accepteret vilkårene, accepterer du at modtage vilkårene, aftalen (som defineret nedenfor) og alle andre oplysninger, der relaterer sig til                     salget af bilen, elektronisk og i læsbart format, f.eks. pdf.

 

2. Hvem er vi?

2.1 - Websitet drives af Zapbil A/S (enten ”Vi”, ”Os” eller ”Zapbil”), en virksomhed, der er registreret i Danmark under CVR-nummer 35484248 og med hjemstedsadresse på Platinvej 3, 6000 Kolding.

2.2 - Hvis du ønsker at kontakte os eller har spørgsmål vedrørende bilen eller den af Zapbil leverede tjenesteydelse, bedes du kontakte os. Du kan finde vores kontaktoplysninger på www.zapbil.dk.

 

3. Din bil 

3.1 - bilen kan have været brugt før som leasing- eller udlejningsbil og kan have haft flere forskellige brugere. Den kan også være importeret fra Tyskland eller andre lande, der opfylder de danske regler. Bilerne er dokumenteret rene, pålidelige og sikre.

3.2 - Vi bestræber os bedst muligt for at vise bilen nøjagtigt, herunder eventuelle skader, men vi kan ikke garantere, at billederne af bilen på hjemmesiden viser alle dele af bilen eller bilens farve. Billederne af bilen på hjemmesiden leveres af Zapbil. Såfremt bilen er på vej og derfor uden billeder, forholder vi os til det opgivet skadesbeløb. Hvis du ikke er tilfreds med bilens stand, bedes du oprettet en reklamation ved at skrive til jam@aunsbjerg.com indenfor 48 timer af modtagelsen.

3.3 - Det kilometertal, der står anført på hjemmesiden, kan variere lidt fra den leverede bils faktiske kilometertal. Differencen i kilometertallet vil højst være 1.000 kilometer.

3.4 - Du kan kontakte os inden afgivelse af ordren og stille eventuelle spørgsmål til bilen. Du finder vores kontaktoplysninger på www.zapbil.dk.

 

4. Levering

4.1 - Vi leverer bilen til dig på det leveringssted, der er anført i ordrebekræftelsen (”Levering”).

4.2 - Zapbil leverer til adresser i Danmark (”Jylland”, ”Fyn”, ”Sjælland” og ”Brofaste øer”). Hvis leveringsadressen er på en ikke-brofast ø, eller hvis stedet er specielt vanskeligt at komme til på grund af visse vejr- eller vejforhold i løbet af året, forbeholder Zapbil sig ret til at afvise levering.

4.3 - Du kan ændre leveringsadresse ved at sende en e-mail til jam@aunsbjerg.com maksimum 24 timer efter modtagelse af ordrebekræftelse.

4.4 - Vi leverer kun bilen til jer på det leveringssted, der er anført i ordren.

4.5 - Du ejer bilen når:

4.5.1 – Du har modtaget bilen fra transportselskabet, accepteret produktet og ingen indvendinger har til bilen.

 

5. Betaling

5.1 - Det skyldige beløb for bilen er anført i den ordrebekræftelse, der modtages, når ordren er blevet færdigbehandlet på hjemmesiden.

5.2 - ordrebekræftelsen omfatter gældende skattemæssige afgifter. Miljøskat og/eller vægtafgift, der ikke er forfalden, er ikke inkluderet i prisen.

5.3 - Det skyldig beløb kan kun betales via bankoverførsel til den bankkonto som er oplyst. Der acceptereres ikke andre betalingsformer.

 

6. Reklamation

6.1 - Hvis du har nogen reklamation vedrørende biler købt på vores hjemmeside, bedes du kontakte jam@aunsbjerg.com – husk at beskrive emnet som "reklamation – skade på bil XXXYYY":

Vær opmærksom på følgende:

6.2 - Reklamation skal anmeldes inden for 2 dage efter, at du har modtaget bilen.

6.3 - Vi forbeholder os en bagatelgrænse for skader, fejl og mangler på 3.500 + moms på nettoprisen. På nogle af bilerne har vi noteret skadesbeløb. Man skal derfor være opmærksom på at det anviste skadesbeløb er udregnet, efter at der taget højde for bagatelgrænsen.
Dette vil sige 3.500,- i bagatelgrænse + 4.000,- i skader samlet kan udgøre 7.500,- + moms på nettoprisen i samlet skader, fejl og mangler. 

6.4 - Ved reklamation af enhver art – kontakt venligst: Jens Ahrnfeldt Madsen på jam@aunsbjerg.com.

 

7. Forhold uden for vores kontrol

7.1 - Vi er ikke ansvarlig for manglende evne fra vores side til at opfylde Aftalen eller for forsinkelse i opfyldelse af Aftalen, der skyldes omstændigheder eller begivenheder uden for vores kontrol (forhold uden for vores kontrol). Omstændigheder eller begivenheder, der er omfattet af dette punkt, er bl.a. optøjer, terror- eller krigshandlinger, civile uroligheder, strejke, brand, oversvømmelse, andre naturkatastrofer, pandemier og ulykker med relation til bilen. Andre omstændigheder eller begivenheder kan også være inkluderet, hvis de ligger uden for vores kontrol.

7.2 - Hvis vores levering af bilen forsinkes af et forhold uden for vores kontrol, kontakter vi dig hurtigst muligt for at informere dig om det, og vi gør, hvad vi kan, for at mindske forsinkelsen. Hvis vi gør dette, er vi ikke ansvarlig for forsinkelsen.

7.3 - Hvis der skulle opstå forhold uden for vores kontrol, som har konsekvenser for opfyldelse af Aftalen efter, at vi har leveret bilen til dig, giver vi dig hurtigst muligt besked. Vores forpligtelser over for dig i henhold til Aftalen vil blive midlertidigt forsinket, og det aftalte tidspunkt for opfyldelsen af vores forpligtelser vil blive forlænget, indtil forholdene uden for vores kontrol er slut.

 

8. Diverse

8.1 - Hvis en domstol finder dele af Aftalen ulovlig, ugyldig eller på anden vis uden retskraft, vil de øvrige dele af Aftalen fortsat være i kraft og gældende.

8.2 - Aftalen giver ikke anledning til rettigheder, der kan håndhæves af personer, som ikke er part i Aftalen.

8.3 - Hvis vi på noget tidspunkt undlader at udøve eller håndhæve en rettighed i henhold til nærværende vilkår over for dig, forhindrer det os ikke i at gøre det på et senere tidspunkt.

8.4 - Aftalen udgør hele Aftalen mellem dig og os i forbindelse med købet af bilen. Aftalen erstatter alle tidligere drøftelser eller aftaler mellem dig og os i forhold til købet af bilen.

 

9. Tvister

9.1 - I tilfælde af at der skulle opstå tvister på baggrund af de tjenester, der leveres på Zapbil-platformen, eller andre problemer på baggrund af forholdet mellem køberen og Zapbil, anbefaler vi dig at kontakte os, så vi kan finde en mindelig løsning.

9.2 - Hvis tvisten ikke kan afgøres ved hjælp af en mindelig løsning, kan køberen indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Klagen kan indsendes elektronisk via www.forbrug.dk. Kunder kan desuden klage til EU’s klageportal på www.ec.europa.eu/odr.

9.3 - Såfremt tvisten ikke kan løses ved de herover nævnte instanser, skal den afgøres i henhold til dansk lov og af domstolene i Danmark med Københavns Byret som værneting.